DISCOVERING THE SOUND OF NATURE (DOĞANIN SESİNİ KEŞFEDİYORUM) PROJE HAKKINDA

Okul Müdürümüz Kadime PESEN DUMAN tarafından 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılında  DISCOVERING THE SOUND OF NATURE (DOĞANIN SESİNİ KEŞFEDİYORUM) PROJESİ E-Twiinnig projesi kapsamında yürütülmüştür.


DISCOVERING THE SOUND OF NATURE (DOĞANIN SESİNİ KEŞFEDİYORUM)

PROJE HAKKINDA

Doğanın sesini dinleyerek;  çevre bilinci oluşturmak, doğal dengeyi korumak ve bizden sonraki nesillere temiz, yaşanabilir bir dünya bırakmanın yollarını öğretiyor projemiz. Bunu doğada öğrenme,  geri dönüşüm ve STEM etkinlikleriyle doğanın döngüsünü korumak ve davam ettirmek için  farkındalık oluşturmayı umut ediyoruz.  Doğayı tanıdıkça, doğanın sürdürülebilirliği için canla başla çalışmaya başlayacağımıza  inanıyoruz.

‘Doğanın sesini keşfediyorum ‘ projesi doğanın sesini dinlemek, kendinden sonraki kuşaklara temiz bir dünya bırakmak isteyen herkese açık ve ulaşılabilir olacak şekilde tasarlanmıştır. Herkesi doğanın içinde doğayla öğrenmek ve öğretmek için projemize davet ediyoruz.

ABOUT ROJECT

DISCOVERING THE SOUND OF NATURE

By listening to the voice of nature; Our project teaches ways to raise environmental awareness, preserve natural balance and leave a clean, livable world to the next generations. We hope to raise awareness to protect and maintain the cycle of nature through learning in nature, recycling and STEM activities. We believe that as we get to know nature, we will start working wholeheartedly for the sustainability of nature.

The 'I am discovering the voice of nature' project is designed to be open and accessible to everyone who wants to listen to the voice of nature and leave a clean world to the next generations. We invite everyone to our project to learn and teach with nature in nature.

PROJENİN HEDEFLERİ

 

1.     Doğal dünyayı, güzelliğini ve çeşitliliğini daha iyi anlamak ve takdir etmek

2.     Doğayı koruma, doğada iz bırakma ilkesi, geri dönüşüm, sürdürülebilirlik gibi doğa ile ilgili kavramlar öğrenmek

3.     Doğada etkinlikler yapma çocukların problem çözme becerilerini geliştirmek

4.      Hayal güçleri de zenginleştirmek, doğada ki malzemelerle yaratıcı oyunlar ve oyuncaklar yapmak

5.     Doğada kendi kendine yeterliliği uygularken öğrenebileceğimiz zor beceriler kazanmak

6.     Problemlerle karşılaşınca kaçmak yerine çözüm geliştirebilecekler bir yandan da çevre sorunlarına duyarlığı arttırmak

7.     Doğada öğrenmenin kazandıracağı diğer öneli husus ise işbirliği yapmak olacaktır. Ekip çalışması ve işbirliği yapmayı öğrenmek

8.     Doğada buldukları malzemelerle sıralama, eşleştirme ve oluşturma gibi etkinliklerle motor becerileri geliştirmek

9.     Atık malzemeleri kullanarak sanatsal, ritim, matematik, fen çalışmaları yaparak sanatsal ve akademik becerilerimizi  geliştirmek

10.  Doğada olmak, yaşam olaylarına yeni bir bakış açısıyla bakmamızı ve toplumsal sorunlara kaşı duyarlı olmak.

11.  Doğada eğitim yada doğadan topladığımız malzemelerle yapacağımız eğitimler bize eğlenceli anlar yaşamak

12.  Öz bakım çocukların yeni öğrendiği ve bazen zorlandığı becerilerdir. Doğa küçük motor ve büyük motor becerileri geliştirmek

 

GOALS OF THE PROJECT

 

1. To better understand and appreciate the natural world, its beauty and diversity

2. Learning concepts related to nature such as protecting nature, the principle of leaving no trace in nature, recycling and sustainability.

3. Improving children's problem-solving skills by doing activities in nature

4. To enrich their imagination and make creative games and toys with materials found in nature.

5. Gaining hard skills that we can learn while practicing self-sufficiency in nature

6. They will be able to develop solutions instead of running away when faced with problems, while also increasing awareness of environmental problems.

7. Another important aspect of learning in nature is cooperation. Learning teamwork and collaboration

8. Developing motor skills through activities such as sorting, matching and creating with materials they find in nature

9. To improve our artistic and academic skills by doing artistic, rhythm, mathematics and science studies using waste materials.

10. Being in nature helps us look at life events from a new perspective and be sensitive to social problems.

11. Training in nature or training with materials we collect from nature will give us fun moments.

12. Self-care is a skill that children learn recently and sometimes have difficulty with. Develop nature fine motor and large motor skills

 

BEKLENEN SONUÇLAR

 

Öğrenciler için:

1.     Öğrencilerimiz doğal dünyayı tanıyarak, güzelliğini ve çeşitliliğini görerek duyarak, dokunarak öğrenme yetilerini geliştirecek, çevre bilincinin artması

2.     Doğada gözlem yaparak eleştirel düşünme,  problem çözme becerilerinin gelişmesi.

3.     Öğrencilerimiz geri dönüşümünle ürettikleri ürünlerle öğrendikçe geri dönüşümün konusunda daha duyarlı olamak.

4.     Doğadaki materyalleri daha bilinçli kullanmayı ve kendinden sonraki nesiller için korumayı öğrenmek.

5.     Takım çalışması ve işbirliğini öğrenmiş olmak.

6.     STEM etkinlikleri ile tasarım becerilerinin gelişmesi.

7.     Öğrenmenin daha eğlenceli ve önemini kavrayarak; olduğunu öğrenmeye karşı daha istekli ve motive  olma.

Öğretmenler için:

1.     Doğada öğrenme etkinlikleri ile çocukların daha  istekli derse katılımını sağlamak.

2.     Doğada öğretme becerilerini  geliştirerek, müfredatlarında daha çok yer vermeleri.

3.     Çevre güzellikleri ve çevreyi koruma bilincini aşılamak için müfredatlarında çevre kirliliği ve çözümlerine daha çok yer verme.

 

Ebeveynler için:

1.     Çocuklarının öğrenme stilleri hakkında artan farkındalık

2.     Çocuklarıyla doğada daha çok kaliteli vakit geçirmeleri.

3.     Evde doğaya dayalı öğrenme etkinliklerini destekleyerek çocuklarının çevre bilincini geliştirme.

4.     Doğal dünyanın, güzelliğinin ve çeşitliliğinin daha fazla takdir edilmesi

5.     Çocuklarının gelişimlerine  doğada eğitimin kattıkları hakkında bilinçlenme.

6.     Okul için:

7.     Matematik ,bilim,STEM uygulamaları, deney yapma, çdoğada yürüyüş etkinlerinin okul ve çevresinde daha çok uygulanması.  

8.     Çevreye duyarlı, çevreyi koruma etkinlikleri düzenleyen bir okul olma.

9.     Doğaya dayalı eğitimin teşvik edilmesi yoluyla ebeveyn-okul-çocuk ilişkilerinin iyileştirilmesi ve ortaklaşa toplum yararına faaliyetler düzenleme.

 

 EXPECTED RESULTS

For students:

1.     By getting to know the natural world, seeing, hearing and touching its beauty and diversity, our students will improve their learning skills and increase environmental awareness.

2.     Developing critical thinking and problem solving skills by observing in nature.

3.     As our students learn about the products they produce with recycling, they become more sensitive about recycling.

4.     To learn to use natural materials more consciously and to protect them for future generations.

5.     To have learned teamwork and cooperation.

6.     Development of design skills through STEM activities.

7.     By understanding the importance and fun of learning; Becoming more willing and motivated to learn.

For teachers:

1.     To ensure that children participate more willingly in lessons through learning activities in nature.

2.     They should improve their teaching skills in nature and include it more in their curriculum.

3.     Giving more space to environmental pollution and its solutions in the curriculum in order to instill awareness of environmental beauty and environmental protection.

For parents:

1.     Increased awareness of their children's learning styles

2.     Spend more quality time in nature with their children.

3.     Developing children's environmental awareness by supporting nature-based learning activities at home.

4.     Greater appreciation of the natural world, its beauty and diversity

5.     Raising awareness about what education in nature contributes to children's development.

For school:

1.     More implementation of mathematics, science, STEM applications, experimentation, and nature walks in schools and surrounding areas.

2.     Being an environmentally friendly school that organizes environmental protection activities.

3.     Improving parent-school-child relationships through the promotion of nature-based education and jointly organizing activities for the benefit of the community.

 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 8  kişi beğendi